Základy v bikini fitness

Dokonalá těla bez jediného gramu tuku navíc, svaly, kam se podíváte a opálení, o kterém se vám ani ve snu nezdálo. To vše je k vidění na soutěžích bikini fitness. Právě tento sport se v posledních letech velice často skloňuje. Jedná se o jednu z nejznámějších sportovních aktivit a přes to existuje celá řada mýtů, které o ni kolují. Spolu s těmito mýty se zde nachází také rádoby bikini fitness poradci, kteří nabízí své pomocné služby k tomu, aby zájemce připravili na soutěž. Ve velké řadě případů se ale jedná o podvodníky, kteří ve finále nepáchají více škody než užitku. Velkým problémem ovšem je, že tyto škody mohou mít hodně dlouhé následky. Co tedy konkrétně obnáší příprava na bikini fitness? A na co si dát nejvíce pozor?

Cvičící žena

Nejdůležitější je zmínit, že příprava na soutěž v bikini fitness je z dlouhodobého hlediska neudržitelná. Rozhodně si tak nemyslete, že si nastavíte režim na přípravu na soutěž, který budete dodržovat dlouhodobě, protože se vám zkrátka bude líbit to, jak vaše postava zrovna vypadá. Problémem je, že příprava je velmi fyzicky náročná a v dlouhodobém měřítku by tak vašemu tělu neprospěla. Výsledky by po delší době byly také mnohem horší, protože by úplně vyprchalo vaše nadšení a snaha o co nejlepší výsledky.

Velice důležitou roli hraje v přípravě na soutěž strava. Rozhodně si nemyslete, že se jedná o nudnou dietu, u které se budete pomalu plazit po zemi hlady. Kritéria jsou sice z pohledu makroživin docela přísná, ovšem jídla jsou pestrá a je jich dostatek. Pokud jste začátečníkem, rozhodně zvažte pomoc od skutečného odborníka, který vám sestaví jídelní plán přímo na míru. Ve vašem jídelníčku budou hrát hlavní roli hlavně bílkoviny, které jak jistě víte, napomáhají k růstu svalové hmoty a také skvěle zasytí. Dalším důležitým pravidlem je neklesat na malé množství kalorií, které by zavinilo, že místo přibírání na váze a objemu svalů, svaly začnete ztrácet a hubnout. Výživa je rovněž důležitá pro dostatečné množství energie, kterou budete potřebovat na podání dobrého fyzického výkonu. S tímto pravidlem se také pojí dostatek spánku, který je jedním z nejdůležitějších prostředků k načerpání energie a také k regeneraci.

Žena - bikini fitness

Jak jistě tušíte, bez cvičení se to opravdu neobejde. Rozhodně to také nepůjde z domova s tím, že si řeknete, že si tedy pořídíte nějaké ty činky domů a pojedete podle videí, které si najdete na internetu. Na klasické hubnutí a dostání se do formy, je to jistě skvělý nápad, ovšem na soutěž v bikini fitness to rozhodně nestačí. Neobejdete se tedy bez pořádné posilovny, která se stane de-facto vaším druhým domovem, protože ve finále se zde budete nacházet až dvakrát denně, při dvoufázových tréninzích. Z tohoto důvodu je tak velice důležitá motivace a také kladný vztah ke sportu, protože bez těchto dvou věcí to rozhodně nepůjde. I v tomto ohledu je velice dobré zvážit pomoc od odborníka, který nejen že předejde chybám, kterých byste se dopouštěli, ale také vás bude mnohem více motivovat k lepším výkonům.